מערכת InforUMobile מאפשרת לשלוח הודעות יזומות לגולשים עימם ניהלנו אינטראקציה דרך הפייסבוק מסנג'ר.
בין אם זה גולשים שדיברו עם מענה אנושי בדף העסקי או שדיברו עם בוט בעבר ובהווה, מעתה ניתן לתקשר איתם מחדש באמצעות הבוט.
בזכות כך הבוט יכול לבצע מעקב יזום אחר תהליכים שהחלו בשיחה, לעדכן במידעים, לשלוח הודעות רלוונטיות ועוד.
חשוב להדגיש – הפצה של הודעות לגולשים דרך המסנג'ר מותרת על פי כללי פייסבוק רק במידה והתכנים שמופצים אינם בעלי אופי שיווקי או מכירתי.
כדי לבצע הפצה ראשונה, ואת הבאות אחריה, נחוץ לקבל אישור חד פעמי מפייסבוק לשליחת הודעות ברודקאסט. (להרחבה על כך ראה כאן).
כיצד מבצעים הפצה?
- בתפריט מודול הבוטים נלחץ על לשונית הפצות. דבר זה יוביל אותנו אל מסך ההפצות שלי בו נוכל לצפות בכל ההודעות שהפצנו עד לנקודה זו.
- נלחץ על כפתור צור הפצה חדשה בראש המסך. הדבר יוביל אותנו אל אשף ההפצה.
- בשלב הראשון של האשף נתבקש לבחור את עמוד הפייסבוק העסקי דרכו נרצה לבצע את ההפצה
נבחר את העמוד ונלחץ על המשך, מה שיוביל אותנו לשלב השני.
4. בשלב זה נגדיר את ההודעה שנרצה להפיץ הלכה למעשה:
א. נרשום את נוסח ההודעה. לרשותנו עומדים 640 תווי טקסט. אם נרצה לשלב לצד הטקסט גם תמונה ו/או קישור להפניה נוכל לרשום הודעה באורך של עד 80 תווים.
כאמור, תוכן עם אופי שיווקי או פרסומי יפסל על ידי פייסבוק. יש להקפיד לנסח את ההודעה במונחים תפעוליים, ענייניים, עם רלוונטיות גבוהה לגולש שמקבל אותה.
ב. במידה ונרצה נעלה תמונה שתתלווה לטקסט.
ג. על אותו משקל נוכל להגדיר קישור עם הפניה למידע מחוץ לבוט. (הודעה שמשלבת טקסט + תמונה + קישור תהיה דומה בנראות שלה לפקד פריט כללי בבוט).
יודגש – לצורך ההפצה יש להגדיר או טקסט או תמונה או כאמור שילוב. הודעה שמכילה קישור בלבד לא תשלח.
ד. כברירת מחדל הפצת ההודעה תעשה לכל הגולשים שבאו במגע עם המסנג'ר של הדף העסקי. אם נרצה להפיץ תוכן ממוקד לגולשים ספציפיים, על פי סיווגים לתוויות, נגדיר בשדה תווית להפצה את התווית שאליה נרצה להפיץ את ההודעה. להסבר בנושא התווית ראה כאן.
ה. לפני ההפצה המערכת תראה לנו לכמה נמענים בקירוב ההודעה תגיע. החישוב מתבצע אונליין אל מול הרשומות של פייסבוק ולכן הוא עורך כ- 30 שניות.
ו. ברגע שנהיה מוכנים להפיץ את ההודעה נלחץ על כפתור הפץ בתחתית המסך. אם אישור השליחה מצידנו ההודעה תשלח בו ברגע לנמענים היעודיים – כולם או בסיווג לתווית, כתלות במה שהוגדר.
לאחר ההפצה נוכל לפנות למסך ההפצות שלי ושם לראות את נתוני ההפצה שביצענו – לגולשים של איזה עמוד עסקי הפצנו את ההודעה, לאיזה תווית במידה והוגדרה, מתי ההודעה הופצה וכמה נמענים קיבלו אותה.