10 כללי אצבע לקמפיין מוצלח באמצעות SMS
SMS הוא כלי שיווקי מצויין לשמירה על הקשר עם הלקוחות בהינתן שמשתמשים בו בצורה הנכונה.
להלן 10 כללי אצבע ליצירת קמפיין SMS אפקטיבי:
כלל 1 – פרסונליזציה
הוספת שם הנמען בהודעת ה-SMS הופכת את ההודעה להרבה יותר אישית לנמען ויותר נעימה לקבלה. לכן פרסונליזציה מגדילה משמעותית את אחוזי התגובה של הנמען. במערכת InfoSMS, ניתן בקלות ליצור הודעות SMS בצורה אוטומטית עם שם האדם.
לדוגמא: "שלום [ שם הנמען ], אתה מוזמן למכירה מיוחדת באופנת מתלבשים. מתנה על כל קנייה. נתראה ביום ראשון ב- 13:00"
לחלופין, ניתן לשלב את שם הנמען גם במקומות יותר מפתיעים בהודעה, לדוגמא:
"תזכורת, מחר מכירה מיוחדת באופנת מתלבשים. [ שם הנמען ] נשמח אם תגיע, יש מבצעים אטרקטייבים עבורך."
בנוסף, אם יש לכם יותר מידע על הלקוחות שלכם, לדוגמא רשת האופנה יודעת באיזה סניף הלקוח מבצע את הרכישות בדרך כלל , ניתן לעשות פרסונליזציה יותר ממוקדת, לדוגמא:
"[ שם הנמען ] היקר, סוף שבוע של הנחות באופנת מתלבשים, מחכים לך בסניף {שם סניף}"
כלל 2 – שימוש נכון בזיהוי השולח
מומלץ לשים את מספר הטלפון של בית העסק בזיהוי השולח בהודעת SMS כדי לאפשר ללקוח שלכם להתקשר אליכם חזרה בלחיצת כפתור בודדת. תתפלאו כמה לקוחות רוצים להתקשר לשאול/לברר/ולממש לגבי תוכן ה- SMS ששלחתם להם.
לדוגמא, אם יש לכם פיצריה ואתם שולחים ללקוחותיכם מבצע לגבי הזמנת פיצות, שימו את הטלפון של מוקד ההזמנות במספר השולח כך מי שרוצה להזמין רק לוחץ "Send" לצורך מענה. בלי זה, אותו לקוח צריך לחפש את הטלפון שלכם, נניח באינטרנט ואז אולי ימצא פיצריה אחרת ולא יזמין מכם.
זה נשמע טריוויאלי אבל אנחנו נתקלים כל הזמן בלקוחות שלא עושים זאת.
בזיהוי השולח אפשר לשים במקום מספר טלפון גם אותיות (באנגלית עד 11 תווים) של בית העסק אבל החסרון הוא שבמקרה כזה לא ניתן לחייג אליכם חזרה.
שימו לב, מספר הטלפון שלכם אינו גוזל תווים מתוכן ההודעות ה- SMS שלכם (זה בנפרד).
מומלץ כמובן לשים מאחורי הקו אדם שידע לתת מענה לפונים, שיהיה מודע לקמפיין ויוכל לספק אינפורמציה נלווית או להפנות לגורם הרלוונטי.
כלל 3 – תזמון נכון של ההודעה
מועד שליחת ה- SMS הוא מאד מהותי באחוז ההיענות של הצרכנים.
אנו ממליצים מאד לבדוק מספר מועדי שליחה שונים ולמדוד את הענות הצרכנים בהתאם כדי לראות מה נכון לבית העסק שלכם.
בדרך כלל עבור קמעונאים שעות השליחה הטובות ביותר הן בין 16:00-17:00 וזאת כיוון שזו השעה שצרכנים בסיום עבודה והם יותר פנויים לקבלת הודעות שיווקיות. בכל מקרה, אל תשלחו אחרי השעה 22:00 בלילה.
כלל 4 – לתת ללקוח ערך בהודעה
לא תמיד הודעות ה- SMS שלך צריכות להיות עם הצעה מסחרית ללקוח.
כדי לפתח מערכת יחסים עם לקוח צריך להקפיד שהודעות ה- SMS יתנו ערך ללקוח.
אפשר לדוגמא לשלוח טיפים על שימוש נכון במוצר ללקוחות שרכשו אותו. זה יעזור ללקוחותיך להכיר את המוצר שלך יותר טוב ולהעריך את איכויותיו. לדוגמא: חברה שמייצרת מתקני מים ביתיים יכולה לשלוח הודעה ללקוחות שלה בנוסח: "הידעת ? לחיצה של 3 שניות על הכפתור הכחול במכשיר תמזוג במדוייק 1 ליטר מים וזה יכול לשמש אותך להכנת פסטה". צרכן שמקבל הודעה כזו, מעריך את החברה ומחזק את ערך המותג שלה.
כלל 5 – שימוש כאמצעי משחק והנאה
עסקים משתמשים ב- SMS כקמפיין משחקי לשעשוע והנאה.
עסקים שולחים הודעות SMS עם חידות ושאלות לגבי המוצרים שלהם ומחלקים פרסים לזוכים. זה מהלך שמוסיף כיף והנאה לקמפיין.
לדוגמא: חברת טיולים יכולה לשלוח חידות ללקוחותיה לגבי אתרי טיול בארץ ישראל ולתת פרסים למצטיינים. תוך כדי המשחק החברה משלבת אתרי טיול שהיא משווקת וכו'.
כלל 6 – הנעה לפעולה
תוכן הודעת ה- SMS חייב להיות קצר וקולע.
תוכן ההודעה צריך לכלול הנעה ברורה לפעולה. תמיד לפני ניסוח ה- SMS אתם צריכים לחשוב מה מטרת ההודעה ומה תרצו שהנמען יבצע בעקבות ה- SMS.
לדוגמא אם אתם רוצים שבעקבות ההודעה שלכם לקוח ירים אליכם טלפון ויזמין מוצר תכלילו את המלים "צלצל עכשיו" בסיום ההודעה.
אם אתם רוצים שלקוח יבוא לכנס מסויים, תכלילו את המילים, "מצפים לראותך מחר בכנס".
כלל 7 – המנע מ- Spam
כיוון ש- SMS הוא כלי שיווקי מעולה ועסקים רואים תוצאות טובות מאד לקמפיין SMS שלהם, לפעמים עסקים מתפתים לשלוח הודעות בתדירות גבוהה מדי שגורמת ללקוחות שלהם להתרגז.
המינון הנכון (שוב, תלוי באופי העסק שלכם) הוא בין 1-4 הודעות בחודש לנמען.
כלל 8 – קיצור כתובות
לפעמים אתם תצטרכו לשלוח ללקוח כתובת של אתר/דף אינטרנט ב- SMS
כתובת אינטרנטית יכולה להיות ארוכה מאד ולגזול לכם הרבה תווים מההודעה.
הפתרון הוא מנגנון קיצור כתובות. לניתן להשתמש בשירות החינמי של גוגל בכתובת http://goo.gl
שמאפשר לכם להכניס כתובת שאתם רוצים להפנות גולשים אליה ולקבל כתובת קצרה מאד במקומה אותה אתם תשלחו בהודעת ה- SMS. הכתובת הקצרה מפנה בצורה אוטומטית לכתובת הארוכה.
כלל 9 – ויראליות
אתם יכולים בהודעת ה- SMS שלכם לבקש מהנמענים להעביר את הודעת ה- SMS לחברים נוספים שלכם בגלל שיש לכם מבצע אטרקטיבי במיוחד. כך תקבלו ויראליות והגדלת תפוצה הקמפיין שלכם בחינם. כמו כן, מי שמקבל את ההודעה שלכם מחברו יחד עם המלצה, זה תמיד יותר טוב עבורכם והסיכוי שהחבר יענה בחיוב למוצר שלכם, גבוה יותר.
כלל 10 – בדוק את ההודעה לפני השליחה
מאד מומלץ לשלוח את הודעה ה- SMS לטלפון שלכם לפני שאתם שולחים אותה לרשימת התפוצה שלכם.
במערכת ה- SMS שלנו, ישנה יכולת מובנית כזו.
זה יאפשר לכם למצוא שגיאות כתיב שלא שמתם לב אליהן, שגיאות ניסוח ותחביר וכו'.
כמו כן, בבדיקה מומלץ לוודא כי מספר השולח הוא תקין ואכן אפשר לחייג אליו בחזרה.
מערכת InfoSMS יכולה לסייע לך לבצע קמפיין SMS מוצלח וריווחי. להלן סרטון הדגמה למערכת: