"התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?" שאלה אליס
"זה תלוי במידה רבה לאן את רוצה להגיע." – אמר החתול
"לא אכפת לי כל כך לאן. – " אמרה אליס
"אם כך, לא משנה באיזו דרך תלכי." אמר החתול.
הרפתקאות אליס בארץ הפלאות, מאת לואיס קרול
פייסבוק הכריזו על חידוש בדרך בה יוצרים מודעות בקמפיין פרסומי ועוקבים אחרי הביצועים שלהן.
כמו בסיפור של עליזה בארץ הפלאות הבינו בפייסבוק שכדי לדעת איזו מודעה ליצור – עליכם קודם כל להגדיר מהי מטרת הפרסום שאתם מבצעים. ולכן הם ביצעו עיצוב מחודש לממשק פרסום ומעקב המודעות.
הנה תמצית השינוי
בתחילת תהליך יצירת מודעת פרסום ישאל אתכם פייסבוק:
מה מטרת הפרסום שאתם רוצים לבצע? ( What’s your advertising objective)
לאחר שתשיבו על שאלו זו, ימליץ לכם הכלי החדש של פייסבוק על סוג המודעה שעליכם לבחור.
פייסבוק עשו זאת לאחר שסקרו הרבה מפרסמים והבינו שעסק שמפרסם אצלם לא רוצה לבחור בין סוגי מודעות שונות, אלא רוצה לבחור את מטרת הקמפיין.
פייסבוק צמצמו את המטרות השונות של הפרסום ל:
- הפנייה לאתר האינטרנט
- המרות האתר אינטרנט
- אינגיגמנטים עם פוסט
- לייקים לדף
- הורדת אפליקציות
- אינגיגמנטים עם אפליקציות
- קופונים
- קידום אירועים
וכך מטרות הקצה של הפרסום הפכו לשלב הראשון בהקמת מודעה בקמפיין.
מיקום המודעות שלכם:
פייסבוק רוצים למקם את המודעות שלכם במקום שהן יעשו עבורכם (ועבורם..) את העבודה הכי טובה, כלומר ישגו את המטרות שהצבתם לקמפיין שלכם.
לדוגמא, אם הגדרתם שמטרת הקמפיין היא קידום של הורדת אפליקציה , פייסבוק תציג את המודעה שלכם לגולשים שמרבים להוריד אפליקציות (פייסבוק יודעים עליכם הכל…) וכן ימקמו את המודעה שלכם במובייל כי שם מתבצעת ההורדה.
כאן יש חידוש נוסף, במידה ותרצו להזרים תנועה לאתר שלכם, פייסבוק מאפשרת לכם ליצור לינק נפרד מהמודעה לאתר הדסקטופ שלכם ולינק נפרד לאתר המובייל שלהם (אין לכם עוד אתר מובייל ? רע מאד, תלחצו כאן).
בשיטה זו כל מודעה מותאמת למטרת הקצה שלה וההחזר על ההשקעה של המפרסם גדל. (לדוגמה- מודעה לקידום הורדת אפליקציה שנפתחה בעבר בדסקטופ בזבזה לשווא את כספי הקמפיין והורידה את ה- ROI)
מובייל – מובייל – מובייל
מהלך זה מבטא את ההבנה העמוקה של פייסבוק שהובייל הוא מנוע הצמיחה המרכזי של השנים הקרובות בתחום הפרסום. כבר כיום כ- 80% ממשתמשי פייסבוק עושים זאת דרך מכשיר סלולרי (מובייל). ולכן חשוב להביא לידי ביטוי אפשרויות פרסום ייחודיות למובייל ולתת בידי המפרסמים כלם יעילים יותר.
מקור הנתונים: טאק-קראנצ 8/2013
מדידה טובה יותר של תוצאות הקמפיין
גם ממשק המדידה של הקמפיינים עודכן וכעת יציג ה- Ads Manager גם את מטרת הקמפיין, מספר הפעמים שהמטרה הושגה, והמחיר של השגת המטרה.
לסיכום:
שינויים אלו נראים מבטיחים ומאפשרים ביצוע יעיל יותר של פרסום בפייסבוק, והשגת תוצאות טובות יותר.
אז: אמרו לפייסבוק לאן תרצו להגיע והוא יציע לכם באיזו דרך ללכת.
אתם רוצים לפרסם בפייסבוק אבל צריכים עזרה מהמומחים בנושא ?
נשמח לסייע לכם לפרסום יעיל ואפקטיבי – לחצו כאן.
מקור לחלק מהתמונות: בלוג פייסבוק