באסטה, שוק, מערב פרוע – זו ההרגשה שאני מקבל לפעמים לאחר סקירה יום יומית של קמפיינים סלולריים שמבוצעים על ידי חברות פרסום שיודעות להפיק קמפיינים מוצלחים מאד בעולם השיווק באינטרנט אך אינן בקיאות כלל בשיווק סלולרי.
כמעט ניתן לשמוע את שיחת השיווק שנעשתה בין בעל העסק לחברת הפרסום שהכינה את הקמפיין:
חברת הפרסום: …"הגיע הזמן לחדש את חבילת הפרסום שלכם, אני צריך שנקבע מה בתמהיל השיווק החדש לרבעון הבא"
לקוח – אוקי..??
חברת הפרסום: פייסבוק לשים לכם בפרסום?
לקוח – כן, שים קצת
חברת הפרסום: וטוויטר, נשמה? רוצה?
לקוח – יאללה שיהיה קצת טוויטר
חברת הפרסום: וקידום אורגני/ממומן ומפולטר? לשים קצת
לקוח -…אהה, יאללה שים גם קידום
חברת הפרסום: ומה עם שיווק סלולרי?!
לקוח – …(שתיקה רועמת
חברת הפרסום: שיווק סלולרי בן אדם – שנעשה לכם גם שיווק סלולרי??
לקוח – אה, ברור ברור שים גם שיווק סלולרי..
חברת הפרסום: יאאלה – קיבלת גם שיווק סלולרי, להתראות ברבעון הבא…"
כמובן שזו הגזמה, אבל לא ברור לי כיצד נוצרת הסיטואציה בה-
- איש השיווק מוכר משהו שהוא אינו יודע לעשות
- ובעל החברה מצדו רוכש מוצר פגום
על מה יוצא כעסי:
הנה קמפיין שלכאורה אמור להיות קמפיין סלולרי. (ראה תמונות למטה)
- הוא אכן רץ במדיית הסלולר (באפליקציית רדיו ישראלי)
- הוא אכן בנוי מבאנר שיש בו הנעה לפעולה – "בקר באתר"
עד כאן סלולרי למופת.
ואז כשהלקוח הפוטנציאלי הגולש בסלולר מחליט ללחוץ על הבאנר של הקמפיין –
הכל נהרס!
- הוא מופנה אחר כבוד לאתר ה-WEB הרגיל של החברה
- הוא אינו יכול לנווט בקלות, אינו יכול לחייג בלחיצה, או לנווט לבית העסק בלחיצת כפתר
- אינו יכול לקרוא בנוחות את התוכן
- בוודאי שהוא לא יהיה גולש "שיבצע המרה", כלומר יהפוך ללקוח כתוצאה מהקמפיין
יתרה מזו:
מחקרים מראים שבמקרה זה הפעולה שלו תהיה:
- ינטוש את האתר בזעם
- לא ימליץ לחבריו
- יעבור למתחרים
- לא יבקר יותר באתר החברה מהמכשיר הסלולרי שלו
דוגמה לאחד מהקמפיינים המדוברים:
המקרה: חברה מסחרית שרצתה לקדם קורסים שלה
התהליך: הוכן קמפיין סלולרי המורכב מבאנר באפליקציות, שמוביל "למשפך לידים" בדמות דף נחיתה
הבעיה: השלב החשוב ביותר בקמפיין (הדף אליו מופנה הליד) – אינו סלולרי
התוצאות: לקוחות פוטנציאליים מאוכזבים ובית העסק משלם על תהליך שאינו מייצר לידים
המסקנה: אם הקמפיין אינו מותאם לסלולר – עדיף ללקוח לא לבצעו כלל בסלולרי
המלצה: התחילו חד משמעית להשתמש ובהקדם בקמפיינים סלולריים.
אבל על מזמין הקמפיין להבין את התהליך ולוודא שהחברה האחראית לביצוע הקמפיין יודעת לבצע קמפיין סלולרי על כל שלביו. בנוסף – דרשו לראות את מרכיבי הקמפיין הסלולרי, את המודעות, הבאנרים, דפי הנחיתה והאתר הסופי וכל זאת לפני ה"עליה לאוויר".
דאגו שהקמפיין הסלולרי הבא שלכם יבוצע על ידי אותן חברות מקצועיות שעוסקות בתחום הפרסום הסלולרי וכך תקבלו תמורה מלאה לכספכם, תשפרו מאוד את דרכי השיווק והקשר עם הלקוח ותתחילו להשתמש בערוץ השיווק האפקטיבי, המדיד והמיידי ביותר הקיים כיום.
צילומי מסך של אחד מהקמפיינים הנ"ל:
הבאנר באפליקציה האתר אליו מגיעים לאחר לחיצה על הבנאר
(*הנתונים טושטשו בכוונה תחילה על ידינו בכדי לשמור על כבוד הנוגעים בקמפיין)
הערה:
כחברה המתמקדת בתחום הפרסום והשיווק הסלולרי אנו סורקים באופן פעיל ורצוף עשרות קמפיינים פעילים בארץ ובעולם. חשוב להגיד שישנן בהחלט חברות מקצועיות בארץ המבצעות קמפיינים סלולריים ראויים וטובים.
בהצלחה!