מחקר חדש של חברת MarketingSherpa מציג את האסטרטגיות השיווק שעסקים מבצעים באמצעות חיפוש סלולרי.
במחקר הם שאלו 890 אנשי שיווק איזה פעולות שיווקיות של חיפוש בסלולר הם מבצעים.
בפוסט הזה נציג ונסביר את כל אחת מהטכניקות כדי שתוכלו ליישם בעסק שלכם.
קודם כל, להלן תוצאות המחקר:
גרסה סלולרית לאתר שלכם
הטכניקה הפופולרית ביותר (34% מהעסקים כבר ביצעו אותה) היא בנייה של אתר סלולרי לעסק. היום כאשר 30% מהתנועה לאתרים מגיעה מהסלולר ו- 25% מהחיפושים בגוגל אי אפשר כבר להיות בלי אתר סלולרי. עסקים שאין להם אתר סלולרי פשוט מפספסים כמות אדירה של לקוחות וזורקים לים חלק ניכר מהכספים שהם מוציאים על קידום ממומן ו- SEO כי שליש מהתנועה לא מנוצלת. אגב, יותר ויותר עסקים בונים היום אתר סלולרי לא רק לצרכי מכירות וקבלת לידים אלא גם לצורכי שירות ומידע. אם אתם רוצים לדעת מה היקף התנועה באתר שלכם שמגיעה מהסלולר, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הבא על מדידת היקף גלישה סלולרית באמצעות גוגל אנליטיקס.
הנה דוגמא לאתר סלולרי לבית חולים איכילוב שעלה השבוע:
פרסום ממומן על טלפונים סלולריים
כמעט כל העסקים עושים פרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק אך מתברר שרק 22% מהם עושים זאת גם במובייל. היתרונות של פרסום סלולרי הם המחיר הזול של הפרסום (יש הרבה פחות מפרסמים מאשר באינטרנט ולכן פחות תחרות), הבולטות של הפרסום (בגלל המסך הקטן ומיעוט המסרים בו ובגלל שבפייסבוק הפרסום הסלולרי הוא רק ב- Feed ומאד בולט), האחוז ההקלקה וההנעה לפעולה הגבוה וכלים מיוחדים למפרסמים שיש רק בסלולר כגון Click2Call במודעות, ניווט לבית העסק ישירות מהמודעות וכו'.
בסוף יולי 2013, גוגל עשו שינוי משמעותי ב- Adwords והציגו את ה- Enhanced Campaign שמאפשר שליטה טובה יותר על הפרסום הממומן (PPC) בכל אחד מהמסכים (מחשב, טלפון וטאבלט) במסגרת אותו מסע פרסום. הכלים של Enhanced Campaign מאפשרים בקלות לבצע מסע פרסום גם במחשב וגם בסלולר.
דפי נחיתה סלולריים
דפי נחיתה סלולריים הם דפים אליהם מפנים תנועת גולשים סלולריים והם הופכים להיות פופולריים יותר ויותר ומקורות התנועה אליהם יותר ויותר מגוונים. ניתן להזרים תנועה לדף נחיתה סלולרי מתוך פרסום סלולרי, חיפוש בגוגל, על ידי סריקת Qr Code ועל ידי שליחת SMS עם לינק לדף הנחיתה הסלולרי.
אחת הטעויות הנפוצות שעסקים עושים היא שהם מפנים תנועת מהמובייל לעבר דף נחיתה אינטרנטי שאינו מותאם לסלולר (ראו דוגמא כאן) ואז הפעילות השיווקית שלהם לא עובדת כי העמוד לא מוצג בצורה נוחה לגולש, הוא בדרך כלל קטן מדי, לא ניתן למלא את הטופס וכו'.
הנה דוגמא לדף נחיתה סלולרי של חברת יואל גבע
שימוש ב- Call Extension ב- Adwords
גוגל מאפשרים לכם המפרסמים להשתמש באופציית ה- Click2Call במודעות ממומנות כך שישר מתוך המודעה הגולש יכול להתקשר אליכם ולרכוש או להתעניין במוצר שלכם. זה כלי מאד חזק שאינו קיים במחשב כמובן ומגדיל בצורה משמעותית את האפקטיביות של המודעות הסלולריות.
תוכלו לקרוא כאן על תוספות נוספות שניתן להשתמש בהם ב- Adwords במובייל בלבד.
תמחור נפרד למודעות סלולריות בגוגל
כיוון שהפרסום בסלולר זול יותר מאשר במחשב (עדיין, בעתיד זה יתאזן) אזי חשוב מאד לתת תמחור נמוך יותר למודעות שמוצגות לגולשים סלולריים מאשר. למזלנו גוגל מאפשרים זאת ובאמצעות האופציה של Bid Adjustments ניתן לקבוע בדיוק כמה אחוזים אנחנו מוכנים לשלם פחות (או יותר) תמורה אותה תנועת חיפוש ממומן מגוגל אשר מגיעה מהסלולר לעומת המחשב. כלומר לדוגמא ניתן להגדיר כי אנו מוכנים לשלם 30% פחות על התנועה הפרסום מהסלולר. בעבר ניתן היה לבצע זאת רק על ידי מסע פרסום נפרד אבל עם Enhanced Campaign זה אפשרי באותו קמפיין.
יצירה של Mobile SiteMap לאתר שלכם
כדי שגוגל יאנדקסו טוב יותר את האתר הסלולרי שלכם, מומלץ ליצור Mobile SiteMap שזה בעצם סוג של תפריט של האתר שלכם כך שגוגל יוכל למצוא יותר בקלות את כל הדפים בו ולאנדקס אותם בצורה נכונה יותר ומהירה יותר. הנה ההנחיות של גוגל בנושא.
שימוש ב- Location Extension ב- Adwords
ניתן להוסיף למודעות של גוגל גם כפתור של ניווט ישירות לתוך בית העסק שלכם ישירות מהמודעה. זה כלי מצויין להבאת תעבורת קונים לחנות הפיזית שלכם. כפתור הניווט מאפשר ללקוח שחיפש אותכם בסלולר, להגיע בקלות אל בית העסק שלכם על ידי פתיחה אוטומטית של תוכנת הניווט במכשיר שלכם. לדוגמא, אם אתם בעלי מסעדה וגולש מחפש בזמן הצהריים "מסעדה איטלקית" ובמודעה שלכם יהיה כפתור ניווט ישירות למסעדה ואילו במודעות אחרות לא יהיו, ברור שהגולש ילך על הפתרון הקל של ניווט אליכם ולא למסעדה מתחרה.