Google Adwords היא מערכת פרסום מתקדמת מאד ומכילה "הרים" של מידע סטטיסטי.
החוכמה היא בעיקר לדעת לנתח את המידע ולהפיק ממנו מסקנות לשיפור הקמפיינים שלכם.
בפוסט זה נסקור מספר דוחות ונתונים שהם פחות גלויים לעין ב- Adwords אבל הם מכילים מידע שיווקי ועסקי חשוב מאד ויאפשרו לכם לשפר את הקמפיינים שלכם.
Top Movers
הרבה פעמים אתם זקוקים למידע מהיר לגבי שינוי שקרה בקמפיין שלכם ואתה רוצים לזהות איזה קמפיין או קבוצת מודעות שלכם פתאום "המריאו" או לחלופין לזהות איזה קמפיין או קבוצת מודעות נחלשו. לחלופין ביצעתם שינוי בקמפיין ואתם רוצים לדעת איפה השינוי השפיע או האם הרסת משהוא.
הדרך הכי טובה לעשות זאת היא באמצעות דוח Top Movers שנמצא תחת טאב ה- Dimensions.
בדוח זה אתם בוחרים טווח תאריכים (7, 14 או 28 יום) והמערכת מייד מבצעת השוואה על טווח הימים הללו בהשוואה לאותם ימים לפני (כלומר נניח משווה את ה7 ימים האחרונים ל- 7 הימים לפניהם).
המערכת מחפשת את 10 הקמפיינים או קבוצות המודעות שעשו את השינוי הגדול ביותר בהשוואה בין התקופות מבחינת קליקים או עלות. כל הקמפיינים שעלו מצטרפים לשורת ה- Top increases וכל הקמפיינים שירדו מצטרפים לשורת ה- top decreases.
הנתונים היותר מעניינים של דוח זה הינם למטה. המערכת מציגה את כל שמות קבוצות המודעות או הקמפיינים שחוו שינוי (למעלה או למטה) וכך ניתן בקלות לראות מה השתנה בנתונים ולשפר מיידית.
סימולציית בדיקה של העלאה/הורדת עלות לקליק
תמיד רציתם לדעת מה תהיה ההשפעה אם תעלו (או תורידו) את המחיר שאתם מוכנים לשלם לקליק פר מילה מסויימת, אבל פחדתם לבצע את השינוי ?
רוצים לדעת איזה מחיר יוביל אותכם לחלק העליון של תוצאות החיפוש (מיקומים 1-3) ?
לגוגל יש כלי מתאים בדיוק בשבילכם. הכלי מאפשר לכם לבדוק מה היה קורה אם הייתם מורידים או מעלים את ה- Bid שלהם למילים ב- 50% וב- 300%.
איך עושים זאת ?
כנסו ל- Keywords ותבחרו Columns->Customize Columns
לכו ל- Bid Simulator ובחרו את השדות הרלוונטים אליכם. אפשר לבחור שינוי בכמות הקליקים, שינוי בהוצאה וכו'.
את התוצאה תראו בדוח מילות מפתח. מה שתקבלו שם זה פר מילה, לדוגמא בעמודה של Est. add. clicks/wk (-50% bid) תראו כמה קליקים תקבלו פחות אם תורידו את המחיר לקליק ב- 50% פחות. במקרה הזה המילה הראשונה תקבל 16 הקלקות פחות. אם תעלו את המחיר לקליק ב- 50% תקבלו 2 הקלקות יותר.
זה מידע סופר שימושי וכדאי מאד להשתמש בו.
ניתוח מתחרים
רוצים לדעת איפה אתם עומדים ביחס למתחרים שלכם בפרסום בגוגל ?
לגוגל יש כלי שמאפשר לכם לעשות השוואה בינכם לבין כל המתחרים שמתחרים מולכם על מילות המפתח בחשבון שלכם.
איך עושים זאת ?
כנסו לקמפיין מסויים אותו אתם רוצים לבדוק ובחרו Details-<Auction Insights
מה שתקבלו זה דוח של כל המתחרים שנמצאים מולכם.
לכל מתחרה אתם יכולים לראות:
בכמה מהחיפושים בהם אתם השתתפתם גם הוא הופיע, מה המיקום הממוצע שלו בתוצאות החיפוש, באיזה נתח מהחיפושים באחוזים הוא היה מעליהם בתוצאות החיפוש, באיזה נתח מהחיפושים באחוזים הוא היה בשלושת המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש וכו'.
את הכלי ניתן להפעיל ברמת החשבון, ברמת קמפיין או ברמת קבוצת מודעות.
אם אתם מפרסמים גם על שם המותג שלכם, שימוש חזק בכלי זה יאפשר לכם לבדוק על שם המותג שלכם (כנסו לקבוצת המודעות הרלוונטית אצלכם) אם יש מתחרים במפרסמים עליו והם במיקום גבוה מכם. אם כן, כדאי לכם לעלות את הביד שלכם שם.
טיפ: אנחנו פעם בחצי שנה בודקים את המגמה של התחרות בשוק ע"י הוספת סגמנט של חודש והורדת הדוח לאקסל ושם עושים Pivot Table (טבלת ציר) של המתחרים לפי חודשים (ציר X) ומה ה- Impression Share (ציר Y).
הגרף נראה כך:
ניתוח דפי נחיתה
בחשבון שלכם יש שימוש במספר דפי נחיתה ואתם רוצים לבדוק איזה מהם עובד טוב יותר ?
לעיתים דף נחיתה א' נמצא בשימוש בקבוצות מודעות מסויימות ודף נחיתה ב' בקבוצות אחרות וקשה לקבל תמונה מרוכזת על דפי הנחיתה.
הפתרון לנושא הוא ללכת ל- Dimensions-<Destination URLs
אתם תקבלו דוח שמציג את כל דפי הנחיתה שלכם עם מידע מרוכז לגבי כמות הצפיות, כמות ההקלקות, כמות ההמרות, אחוזי המרה וכו' (אפשר להוסיף הרבה שדות דרך Columns->Customize Columns
מחפשים סוכנות מקצועית שתקדם את העסק שלכם בגוגל ?
נשמח אם תשאירו פרטים בטופס מצד שמאל ונוביל גם אותכם להצלחה.