בעידן שבו כ- 30% מהחיפושים בגוגל הם סלולריים ולמעלה מ- 20% מכלל התנועה ב- Web מגיעה מטלפונים ניידים והינה מדידה, ניתוח של התנועה הסלולרית באתר שלכם הוא קריטי.
גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי של גוגל שמאפשר לנו לקבל המון נתונים מאד חשובים על הגלישה הסלולרית באתר שלנו לאחר שהתקנו את הקוד שלו ברחבי האתר.
בפוסט הזה נבחן את המידע המרכזי ש- Google Analytics מספק לנו לגבי גלישה מטלפונים סלולריים.
כמות ביקורים סלולריים ומידת העניין של הגולש
בתפריט הצד יש להכנס ל- Audience ושם להכנס לתת תפריט שנקרא Mobile
כאשר נכנסים ל- Overview (תחת ה- Mobile) ניתן לראות את המידע הבא:
- כמות ביקורים – כמה ביקורים היו באתר שלנו מהסלולר
- כמות עמודים פר ביקור – נתון חשוב כדי להבין אם הלקוח אכן מתעניין באתר שלכם. ככל שהנתון יותר גבוה אזי זה אומר שהאתר מעניין ורלוונטי.
- זמן ממוצע לביקור – כנ"ל כמו הסעיף הקודם.
- אחוז הביקורים שהם של לקוחות חדשים
- Bounce Rate – אחוז הביקורים בהם הלקוח צפה רק בעמוד אחד באתר – אחוז גבוה מראה על בעיה כי הלקוח לא מצא עניין באתר.
כל הנתונים הללו מוצגים בטבלה (בגרף מוצגים כמות הביקורים) בהשוואה בין גלישה סלולרית לרגילה. הגלישה הסלולרי מסומנת בשורה Yes.
התפלגות מכשירים שגולשים
כאשר תכנסו ל- Audience->Mobile->Devices תוכלו לראות התפלגות של המכשירים הסלולריים הגולשים באתר שלכם.
המידע הזה חשוב כי תוכלו לראות בו מי המכשירים הפופולריים ביותר שגולשים אצלכם ואז לעשות בדיקות על מכשירים אלו ולוודא שאכן האתר שלכם נראה טוב בהם.
מקורות תנועה (Traffic Source) סלולריים
אחד הדברים החשובים ביותר במדידה זה מהיכן מגיעים אליכם הגולשים. זה חשוב כדי לדעת איזה אפיקי פרסום וקידום עובדים לכם ואילו לא.
לצורך זה כך הולכים לתפריט ל- Traffic Sources->Sources->All Trafic
זה דוח שמציג את כל מקורות התנועה לאתר שלכם (פייסבוק, פרסום ממומן בגוגל, חיפוש אורגני בגוגל וכו'). העניין הוא שהדוח הזה הוא על כל התנועה שלכם באתר.
איך חותכים אותו כך שנראה רק את הגלישה מהסלולר ?
לצורך כך נשתמש בסגמנטים. למזלנו גוגל הכינה לנו סגמנט מוכן לסלולר.
בראש הדוח הזה (וגם בראש כל דוח אחר שתכנסו אליו) תלחצו על הכפתור Advanced Segments ואז תסמנו Mobile Traffic.
הפעולה הזו תחתוך את נתונים שלכם רק לסגנמט של גולשים סלולריים.
אגב, אפשר לסמן כמה סגמנטים במקביל ולהשוות בינהם. לדוגמא תוכלו לסמן בסגמנטים גם All Traffic, גם Mobile Traffic וגם Tablet Traffic ולקבל השוואה בינהם.
הדוח ההשוואתי יראה כך:
לאיזה דפים גולשים אלי מהסלולר ?
תלכו ל- Content->Site Content-<All Pages
גם כאן תעשו את הטריק עם הסגמנטים – תלחצו על הכפתור Advance Segments בראש העמוד ותבחרו Mobile Trafic.
מייד תקבלו גרף וטבלה של כל העמודים שלכם ומידע על היקף הגלישה של כל עמוד וכל זאת רק מהסלולר.
כמה המרות מתבצעות מהסלולר ?
אחד הדברים הכי חשובים במדידה וניתוח מידע מאתר זה נושא ההמרות.
מה זה המרות ? המרה זה מדידה של הפעולה שאתם רוצים שהלקוח יעשה באתר שלכם. לדוגמא – מילוי טופס, קנייה, הצטרפות לרשימת תפוצה וכו'. כדי לסמן לאנליטיקס איזה המרות אנחנו רוצים למדוד יש להגדיר Goals באתר. בפוסט זה לא נכנס איך עושים זאת ואני מניח שאתם יודעים ולכן רק אראה איך מודדים את זה בהקשר של גלישה סלולרי.
יש להכנס בתפריט ל- Conversions->Goals->Overview
שוב, בראש הדוח יש לבחור את הסגמנט של Mobile Traffic כמו שעשינו בדוחות הקודמים.
מה שמתקבל הוא דוח של ההמרות שלכם שמגיעות רק מהסלולר כאשר שוב ניתן להעשות השוואות בין הסגמנטים השונים.
חשיבות של אתר סלולרי לעסק
לסיכום, הליך המדידה וניתוח הנתונים הוא חשוב מאד. כאשר תתחילו לנתח תוכלו לראות כי יש חשיבות גדולה מאד שלעסק יהיה אתר סלולרי שיציג את המידע בצורה מיטבית לגולשים סלולרים. ללא אתר סלולרי אתם תראו Bounce Rate מאד גבוה (כי מרבית גולשים יגיעו לעמוד אחד ומייד יצאו) וכן ממוצע כמות דפים פר ביקור נמוכה מאד.
אם אתם זקוקים לאתר סלולרי נשמח לעצב ולתכנת לכם אחד עבורכם.