במקרה ולא שמעתם עדיין, Gmail עדכנו את הממשק שלהם כך שמעתה Gmail מחלק בצורה אוטומטית את תיבת הדואר למספר קטגוריות (ספריות) נפרדות:
Primary (ראשי) – הדואר הראשי של הנמען
Social – דואר שקשור ברשתות חברתיות, לדוגמא עדכונים מפייסבוק, LinkedIn וכו'.
Promotional – דואר שיווקי שאתם מקבלים, לשם יכנסו רוב המכתבים שאתם תשלחו ללקוחות שלכם.
הנה סרטון של Gmail המסביר את הנושא:
איך זה משפיע עליכם כמשווקים בדואר אלקטרוני ?
אנו שומעים מלקוחותינו בימים האחרונים שהם מוטרדים (ובצדק) כי המהלך של Gmail יקטין את אחוזי הפתיחה של הדיוורים שלהם. השאלה הראשונה שלהם היא איך ניתן לגרום לדיוורים להכנס לאזור ה- Primary ? התשובה היא שלא ניתן (בהמשך נסביר איך לבקש מהנמען לעשות זאת עבורכם). Gmail בונים את המערכת שלהם מספיק חכם כך שהם מזהים דיוורים שיווקיים (יש להם מספיק כלים לזה, החל ממידע ההסרה למטה ועד בדיקה של דיוורים זהים/דומים למספר רב של אנשים) ומכניסים אותם אוטומטית לאזור של ה- Promotional ואין טעם להלחם בזה אחרת זה רק יכול לגרום ל- Gmail לזהות את הדיוור שלכם כבעייתי ולהכניסו ל- Spam.
MailChimp עשו מחקר ראשוני לגבי ההשפעה של הדבר במשך שלושה שבועות ולהלן התוצאות שלהם:
מהנתונים מסתמן כי אחוז הפתיחה הממוצע של הדיוורים ירד מ- 13% לכ- 12.2% כלומר ירידה של בערך 7%.
אנחנו עוד רחוקים מלהבין את ההשפעה של המהלך על הנושא אבל להלן מספר נקודות מפתח להבנה של התמונה הכוללת.
יתרונות של ספריית ה- Promotional לכם כמשווקים
צריך לזכות כי הספרייה הזו בסך הכל ספרייה בה מרוכזים כל המיילים השיווקיים שאתם שולחים וזו אינה ספריית ה- Spam. יש לכך שני יתרונות מבחינתכם במשווקים:
- הנמענים יכנסו לספרייה הזו "במצב מחשבתי" של קנייה וחיפוש מוצרים והנחות. זה יתרון לעומת המצב היום בו המיילים השיווקיים מתערבבים עם כלל המיילים האישיים והעסקיים ולעיתים מציקים.
- המיילים השיווקים שלכם מתחרים על תשומת הלב עם פחות מיילים אחרים כי כאמור הספרייה הזו היא חלקית ומכילה רק חלק מהמיילים.
בקשו מהנמען להעביר אותכם לספריית ה- Primary
איך עושים זאת ? פשוט בקשו מהנמען ללחוץ ימין בעכבר על אחד הדיוורים שלכם ולבחור בתפריט "Move to Tab->Primary" ואז כשתקפוץ הודעה האם לעשות את ההעברה הזו קבועה (בראש המסך) ללחוץ על "כן".
אפשרות אחרת היא לבקש מהנמען לגרור את הדיוור שלכם מספריית ה- Promotional לספריית ה- Primary ואז כשתקפוץ הודעה האם לעשות את ההעברה הזו קבועה ללחוץ על "כן".
תנו יותר ערך בדיוורים שלכם ופתחו מערכת יחסים עם הקהל שלכם
משווקים חכמים בדואר אלקטרוני יודעים כי לא צריך לשלוח כל הזמן דיוורים הקשורים למכירה בצורה ישירה, כלומר מבצעים, מוצרים והנחות, אלא לשלב בין יתר הדיוורים טיפים ומידע יעוצי שאתם נותנים ללקוחות שלכם כדי שיעריכו את הידע והמומחיות שלכם בתחום בו אתם עוסקים. שיטה זו היא מפתח להצלחה שלכם דיוור בדואר אלקטרוני. אם תתנו ערך ללקוחות שלכם, הם יקראו את הדיוור שלכם בכל מקרה ובכל מצב.
שפרו את שורת הנושא שלכם
שורת הנושא היא פרמטר מרכזי המשפיע על אחוזי פתיחה. ראו כאן טיפים בבלוג שלנו כיצד לשפרה: 10 טיפים כיצד לכתוב שורת נושא שיוצרת אחוזי פתיחה מדהימים.
הרשמו לבלוג שלנו וקבלו באופן קבוע טיפים לשיפור השיווק שלכם
הבלוג שלנו נמצא כאן והרישום חינם.
מידע ומחירון שימוש במערכת InfoMail לדיוור בדואר אלקטרוני ניתן למצוא כאן
נשמח אם תשתפו אותנו בתובנות שלכם בנושא בתגובות.