אחת השאלות הכי שכיחות שאנו נתקלים בהם עם בעלי אתרים שבונים אתר סלולרי היא, האם העובדה שהתוכן של אתר האינטרנט שלהם הולך להופיע גם באתר הסלולרי שלהם (בגרסה מלאה או מקוצרת) גורמת בעצם לשכפול תוכן בעיני גוגל דבר שפוגע בקידום האתר במנועי החיפוש.
התשובה היא חד פעמית – לא. שימוש באותו תוכן באתר האינטרנט ובאתר הסלולרי לא גורמת לתופעה של שכפול תוכן במידה ועושים זאת נכון. ההיפך הוא הנכון, אתר סלולרי עוזר בצורה משמעותית לקידום.
איך מונעים שכפול תוכן באתר סלולרי ?
צריך לבצע 2 פעולות:
סימון לגוגל שמדובר באתר סלולרי
לגוגל יש זחלן נפרד לאתרים סלולריים Googlebot-Mobile. כאשר הזחלן של גוגל מגיע לסרוק את האתר הסלולרי שלכם, יש לסמן לו כי מדובר באתר סלולרי ולכן הוא צריך לסרוק אותו. כאשר הזחלן הרגיל של גוגל מגיע לאתר הסלולרי שלכם, צריך לסמן לו כדי שלא יסרוק אותו.
איך עושים זאת ? באמצעות קובץ Robots.txt ששמים ב- Root של האתר הסלולרי עם התוכן הבא:
User-agent: Googlebot
Disallow: /
User-agent: Googlebot-Mobile
Allow: /
הקוד הזה מסביר לגוגל שמדובר באתר הסלולרי.
בנוסף באתר ה- Web שלכם, מומלץ לשם את הקוד הבא בקובץ Robots.txt
User-agent: Googlebot-Mobile
Disallow: /
הקוד הזה אומר לזחלן הסלולרי של גוגל שמדובר באתר רגיל ואין לסרוק אותו.
כאשר אנו בונים אתרים סלולריים באמצעות מערכת InfoSmart – הקוד הזה מתווסף אוטומטית לכל האתרים.
הפרדת הדומיין של האתר הסלולרי מהדומיין הרגיל
מומלץ מאד להפריד את כתובת האתר הסלולרי מכתובת האתר הרגילה.
לדוגמא אם האתר שלכם יושב על כתובת www.mysite.co.il אפשר לשם את האתר הסלולרי על m.mysite.co.il.
יש לזה יתרונות של קידום (SEO) וכן לגולש זה יותר ברור היכן הוא בעצם נמצא.
להלן סרטון של גוגל שמרחיב על הנושא:
דוגמאות לאתרים לפני ואחרי התאמה לסלולר: