מאת אור פוליאקוב, פיאלקוב דיגיטל
רשימות הדיוור והלקוחות שלכם הם מהנכסים האסטרטגיים החשובים ביותר עבור כל אתר ועסק דיגיטלי, לכן בתור בעלי אתרים או מקדמי אתרים, אתם צריכים לדעת כיצד ליצור ולתפעל רשימות. למשוך לקוח חדש עולה עד פי חמש מאשר שימור לקוח קיים, רשימות דיוור הן אם כך כלי שמירת לקוחות חשוב ומרכזי וחלק מהותי מאסטרטגיית צמיחה השמה דגש על שימור והגדלת המכירות ללקוחות קיימים ולא רק על השגת לקוחות חדשים. אך למרות זאת, במציאות הדיגיטלית והצרכנית של ימינו, לא תמיד קל לגרום לאנשים להשאיר את פרטי הקשר שלהם באתרי אינטרנט.
כדי לסייע לכם להתגבר על האתגרים וללמוד איך לייצר רשימות עבור לקוח שמתחיל מאפס בתחום, הכנו לכם את המדריך הבא, כולל סיפור הצלחה להמחשה והשראה בסיום המדריך.
נתחיל מהסוף, ספקו ערך לרשימות הדיוור שלכם
לפני שניכנס לטיפים ליצירת רשימות עבור לקוח שמתחיל מאפס, נתחיל רגע דווקא מהסוף ונסביר משהו מהותי לגבי רשימות דיוור ויצירת נאמנות לקוח. רשימות דיוור הן כלי יעיל ואיכותי לשימור לקוחות ובניית נאמנות למותג שלכם, אך רק כאשר התהליך מבוצע נכון ובחכמה. כך, הדיוורים שלכם צריכים לספק לאנשים ברשימה ערך אמיתי ואיכותי, מידע שהם רוצים וצריכים ואשר יבנה נאמנות של הלקוח למותג ולמה שאתם מציעים. דיוורים ללא ערך אמיתי רק יגרמו ללקוחות להסיר עצמם מהרשימה וכך כל המאמצים שלכם לבנות את הרשימות מלכתחילה יירדו לטמיון. תדאגו לפרסם מדריכים, טיפים ומידע שימושי ולא רק למכור לרשימת דיוור שלכם, זה ישעמם אותם והם יפסיקו לפתוח את המיילים מכם
ריכזנו לכם מספר דרכים בהן תוכלו להגדיל את רשימת התפוצה שלכם:
הודעת פופאפ באתר
אחד הכלים היעילים ביותר לגרום למשתמשים להירשם לרשימות באתר שאתם מקדמים ומשווקים הוא הפעלת הודעת פופאפ אטרקטיבית ותמציתית הקוראת להירשם לרשימת הדיוור של האתר, רצוי עם ערך כלשהו למשתמש שבוחר להירשם. הכוונה היא כמובן לא למודעות הפופאפים המעצבנות של ראשית ימי האינטרנט אלא למשהו הרבה יותר אלגנטי, חכם ואטרקטיבי, פופאפ המשתלבת בצורה טבעית ומושכלת בחוויית השימוש באתר ואשר באמת גורמת למשתמשים להכניס פרטים.
הפופאפ צריכה להיות מעוצבת ומושכת ויזואלית אבל חשוב גם לתת למשתמש תמריץ להשאיר את פרטיו – למשל קבלת כלים או ידע חינמי למי שנרשם, השתתפות בהגרלה לאחד משירותי האתר וכיוצא באלו (שיחת ייעוץ חינם למשל). כמו כן ניתן לשלב קריאה לפעולה המיושמת בצורה חכמה ואף מעט פרובוקטיבית, משהו בסגנון של כפתורים עם הכיתוב "כן, אני רוצה לחסוך כסף" וליד זה "לא, יש לי מספיק כסף ואני לא רוצה עוד".
מודעת לידים בפייסבוק
פייסבוק היא פלטפורמה מעולה לקידום מותגים אינטרנטיים ולשיווק דיגיטלי. בהקשר ליצירת רשימות דיוור ללקוחות חדשים שלכם, בהחלט אפשר להשתמש במודל של מודעות לידים בפייסבוק, מודעות איכותיות, רלוונטיות ומושכות הגורמות לקהל היעד הממוקד שלכם להקליק ולהשאיר פרטים אישיים. כמובן שקמפיינים בפייסבוק הם תחום נרחב וענק בפני עצמו, אך בהקשר שלנו כאן, מודעת לידים איכותית בפייסבוק יכולה בהחלט לדחוף קדימה את רשימת הדיוור המתהווה של הלקוח שלכם.
הציעו מדריך להורדה בחינם למי שנרשם לרשימת הדיוור
אחת הדרכים הכי אפקטיביות לתוספת משתמשים לרשימות דיוור היא להציע להם משהו בעל ערך ורלוונטיות בחינם, בתמורה לרישום פשוט ומהיר של פרטי הקשר שלהם. הזכרנו את זה כבר בטיפ על פופאפ להשארת פרטים, אך זהו טיפ מנצח גם בפני עצמו. אפשרות פופולארית ויעילה במרחב הדיגיטלי היא להציע מדריך דיגיטלי להורדה בחינם.
המשתמש מתבקש לרשום את פרטיו האישיים, פרטי הקשר שלו ואולי גם עוד כמה פרטים שיעזרו לכם למקד אותו בתור לקוח או משתמש, בתמורה הוא מקבל מכך מסמך מקצועי, איכותי ובעל ערך בהקשר לנושא שלגביו הוא בכלל הגיע לאתר שלכם וחיפש מידע או תשובות. הקפידו להציע תוכן איכותי ועם ערך אמיתי, אך כמובן שאל תחשפו את כל הקלפים שלכם בחינם, תנו ערך אך גם שימו לב שאתם מושכים את המשתמש ליצור קשר ולהפוך ללקוח משלם של האתר.
לדוגמא – מדריך לפרסום בלינקדאין:
דף נחיתה וקמפיין מעולה
דרך יעילה לבניית רשימות דיוור ומשיכת לקוחות חדשים היא עדיין לבנות קמפיין פרסומי/שיווקי ודף נחיתה חכם ומעולה. דרך דף נחיתה מושך, מעוצב אשר בנוי בהתאם למטרות הקמפיין ומהות המותג שאתם מקדמים, אפשר גם למשוך לקוחות משלמים חדשים לאתר ובהחלט גם לאסוף פרטים לבניית רשימות דיוור איכותיות וחכמות. יחד עם תכני דף הנחיתה, הוסיפו טופס יצירת קשר בולט ואפקטיבי, כולל הצעת ערך מיוחדת עדי לתת למשתמשים עוד דחיפה קלה להשארת פרטים.
הציעו הנחה בקנייה ראשונה על ידי רישום לניוזלטר – מושלם לאתרי איקומרס
לאתרי איקומרס יש כלי יעיל מאוד ליצירת רשימות, כוחה של ההנחה. גולש נכנס לאתר המסחר האלקטרוני שלכם ומתחיל לעבור על המוצרים השונים בקטלוג. דרך פופאפ, במיקום בולט לאורך הגלילה בקטלוג או בשלב הכנסת מוצר לעגלת הקניות, הדגישו שמגיעה לגולש הנחה מסוימת וכדי לממש אותה יש להירשם לניוזלטר של האתר. רוב הצרכנים הדיגיטליים "יקריבו" את פרטי הקשר שלהם תמורת 10% הנחה למשל.
הצעת ההנחה צריכה להיות מעוצבת, ברורה ועם הדגשה להצעת הערך שאתם מספקים ללקוחות שלכם וכמו כן לדבר בשפה של קהל היעד שלכם ומהות המותג שאתם מקדמים באותו אתר.
הוסיפו טופס צור קשר או "קופסת" גלילה בכל דפי האתר
אפשר להוסיף פרטים לרשימות הדיוור של אתר חדש בכך שתוסיפו באתר טופס צור קשר או "קופסת" גלילה להשארת פרטים בכל דפי האתר, בצורה אלגנטית ומותאמת כמובן. בכל קריאה לפעולה, התזמון חשוב ומהותי מאוד, לכן בצעו ניסויים כדי למצוא את המיקום המדויק והיעיל ביותר בדפי האתר להכנסת טופס השארת הפרטים – בסוף התוכן, בצד, בתור פופאפ קופץ בכל דף וכיוצא באלו.
כמו כן, אפשר לנסות טופס צור קשר סטנדרטי ומינימליסטי שרק מאפשר השארת פרטים ורישום לרשימות הדיוור של האתר, אך ניתן גם להכניס קצת "פלפל" ולהוסיף משהו מתמריצי הערך שדיברנו עליהם לאורך הטקסט כאן – מדריך להורדה חינם, הגרלה לאחד משירותי האתר, הנחה על רכישה, רישום לקבלת הצעות מיוחדות ואקסקלוסיביות וכן הלאה.
סיפור הצלחה – איך הבאנו מכירות של 42,315 ₪ בעזרת פופאפ הרשמה לניוזלטר
עכשיו נעבור לסיפור הצלחה הממחיש שלגמרי אפשר לבנות רשימות בצורה מוצלחת עבור אתר חדש המתחיל מאפס.
כחלק מהמטרה של אחד מלקוחות האיקומרס שלנו בתחום המזון, רצינו לייצר רשימה איכותית ורחבה של לקוחות שאינם מכירים את הלקוח. כדי לייצר רשימה כזאת, החלטנו לבקש מהם להירשם לניוזלטר של החברה בתמורה ל-5% הנחה.
התוצאות הפתיעו גם אותנו. מעל 1000 נרשמים בחודש הראשון, 49 הזמנות (כמעט 5% מהנרשמים! לעומת 1.5% המרה ממוצעת מגולשים רגילים), בסכום ממוצע לרכישה של 863 ₪, כמעט 40% יותר מקנייה ממוצעת באתר, והכנסה של 42,315 ₪ בעזרת פופאפ הנחה.
סיכום
אלו כמה טיפים שימושיים ומוכחים לבניית רשימות ללקוח חדש המתחיל מאפס ללא כל רשימות דיוור קודמות. יישמו טכניקות אלו בחכמה ותוך התאמה למיתוג האתר הספציפי שאתם משווקים ובמהירות תראו כיצד הרשימות גדלות ומתמלאות ואתם יכולים לטרגט לקוחות ומשתמשים קיימים שכבר מכירים את האתר.
על הכותב
אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.
הבעלים של EasyCloud – חברת אחסון אתרים בענן. חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.