SMS הוא כלי שיווקי נהדר ומאפשר להגיע לקהל היעד שלכם במהירות (95% מהודעות ה- SMS נקראות על ידי הלקוחות תוך 3 דקות) ובזול. עכשיו, שמחירי ה- SMS יורדים ולכן ההחזר על ההשקעה (ROI) עולה, ערוץ שיווקי זה הופך להיות מרכיב מהותי במערך השיווק של העסקים. כאשר אתם שולחים הודעות SMS ללקוחותיכם עם ההצעה שיווקית של המוצר או השירות שלכם, אתם צריכים לדעת לאסוף את הפרטים של הלקוחות שמתעניינים כדי שתוכלו לבצע מולם את המכירה. בפוסט זה אסקור את כל האופציות לאסוף פרטי לידים של לקוחות מתעניינים כאשר אתם עושים קמפיין ב- SMS.
איסוף לידים באמצעות דף נחיתה סלולרי
אתם שולחים SMS שיווקי שכחלק מהטקסט שלו יש לינק לדף נחיתה סלולרי שמכיל טופס לאיסוף פרטים. הנה הודעה לדוגמא: את הלינק לדף הנחיתה רצוי לקצר כדי לחסוך תווים בהודעת ה- SMS. נמענים שמקבלים את ההודעה ומתעניינים בשירות, לוחצים על הלינק לדף נחיתה הסלולרי וממלאים את הטופס עם הפרטים הרלוונטים. פרטי המתעניינים מועברים לבעל העסק במייל, מוצגים במערכת דוחות או מועברים תכנותית ל- CRM שלו לצורך טיפול בלידים אלו. הנה דוגמא לאיך נראה דף נחיתה סלולרי לאיסוף לידים: במערכת InfoSMS של InforUMobile יש כלי מובנה ליצירת דפי נחיתה סלולריים בקלות. ניתן לבנות בדקות בודדות דף נחיתה כולל טופס. המערכת מייצרת לינק מקוצר (עם סטטיסטיקות) כדי שיכנס לתוך הודעת ה- SMS.
הנה סרטון הדגמה לכלי דפי הנחיתה מתוך מערכת InfoSMS
איסוף לידים באמצעות SMS חוזר
דרך נוספת לאסוף לידים, היא לבקש מהנמען להשיב לך בהודעת SMS חוזרת. מי שמתעניין בשירות יבצע "השב" להודעה ה- SMS כדי להביע את התענינותו. יש אפשרות שההודעות החוזרות יגיעו ישירות לטלפון נייד של בעל העסק (פחות מומלץ בגלל שקשה לנהל כמות גדולה של הודעות חוזרות למכשיר) או לחלופין להשתמש במספר וירטואלי שמסופק על ידי מערכת ה- SMS לקבלת ההודעות ואז הודעות התשובה יכנסו לתוך המערכת ה- SMS (נניח מערכת InfoSMS) בעל העסק מקבל את מספרי הטלפון ששלחו את ההודעות חזרה (כל הודעת SMS הינה מזוהה) ויכול לחזור ללידים הרלוונטיים. הנה דוגמא להודעה מסוג זה:
איסוף לידים באמצעות מנגנון "אישור בקליק בודד"
אפשרות חדשה לאיסוף לידים הינה באמצעות מנגנון "אישור בקליק אחד" במערכת InfoSMS. בעל העסק שולח SMS שמציע את השירות שלו ומצרף לינק שנוצר אוטומטית על ידי המערכת. הנמען שמקבל את ה- SMS ומתעניין בשירות, לוחץ על הלינק והוא מועבר אוטומטית ל"דף תודה" (שנוצר גם אוטומטית על ידי המערכת) שאומר לנמען "תודה על ההתענינות". הנמען לא צריך למלא את פרטיו (כמו בשיטה 1) או לשלוח SMS (כמו בשיטה 2) אלא עצם הלחיצה על הלינק (לכל נמען נשלח לינק ייחודי) רושמת את פרטי הטלפון במערכת הדוחות עבור בעל העסק. בסיום השליחה, בעל העסק מקבל את רשימת כל הטלפונים שלחצו על הלינק. היתרון בשיטה זו שהנמען צריך לבצע פחות פעולות כדי להתעניין בשירות (רק לחיצה על הלינק) ולכן כמות הלידים יותר גדולה.
איסוף לידים באמצעות שיחת טלפון חוזרת של הנמען
הדרך הכי ידועה לאיסוף לידים הינה לבקש מהנמען להתקשר חזרה לבית העסק. לצורך כך, בית העסק שם במספר השולח את מספר הטלפון אליו הוא רוצה לקבל את השיחות ומבקש מהנמען פשוט להתקשר חזרה. לקוחות שמתעניינים בשירות, מחייגים חזרה ומדברים עם העסק. ניתן לשם מערכת למדידת שיחות כדי לדעת כמה שיחות הגיעו מאפיק פרסומי זה. להלן דוגמא להודעה כזו:
רוצים גם לשלוח הודעות SMS ללקוחות שלכם ולייצר לידים בקלות ?
השאירו לנו פרטים בטופס ונשמח לחזור אליכם במהירות.
להדגמת מערכת InfoSMS ראו כאן: